Butlletí digital - Nº23 22 de novembre de 2007   digital.cruzroja@cruzroja.es

Voluntaris més prop de les persones

Text: Jesús Carbonell
Foto: Creu Roja
Traducció: Iria Sagalés

Sota el lema “Nosaltres, cada cop més a prop de les persones” ha tingut lloc a Sevilla entre els dies 2 i 4 de novembre el 2on Congrés de Voluntariat de la Creu Roja Espanyola, que ha reunit a la capital sevillana uns 700 membres de la institució de tota la xarxa territorial.

“Benvinguts a la festa major de la Creu Roja, a la festa del voluntariat”, amb aquestes paraules ha donat la benvinguda a Sevilla Juan Manuel Suárez del Toro a la sessió d'obertura de la trobada.

L'objectiu del congrés ha estat “oferir al voluntariat de la institució un espai de reunió, reflexió i reconeixement de l'activitat voluntària i de la vida associativa amb la finalitat d’arribar a majors nivells de coneixement i identificació amb la Creu Roja”, segons afirma Oli Hervera, directora de Voluntariat i Desenvolupament Local de la institució.

Al congrés s’han debatut les línies de participació de voluntaris i voluntàries dins del mandat de la VI Assemblea General. Els participants han debatut les seves propostes en vuit grups, dividits en inclusió social, cooperació internacional, salut i socors, joventut, formació, voluntariat i desenvolupament local, medi ambient, captació de fons i comunicació.

El dia 2 a la nit els assistents han format una creu amb bengales de neó, i posteriorment dos voluntaris han llegit un manifest en el qual s’ha destacat el compromís social que mou milers de persones de tot Espanya amb l’objectiu de contribuir a través del voluntariat a la construcció d'una societat més justa.

El perfil del voluntariat de la institució es pot establir en un home (50,93%) d'edat compresa entre els 21 i els 30 anys (37%), amb estudis secundaris i professió d'estudiant.

Entre les personalitats assistents han figurat Manuel de la Plata, director de l'Agència Andalusa del Voluntariat; Ana Gómez, delegada d'Igualtat i Benestar de l'Ajuntament de Sevilla, Leticia Terra i Manuel García Carretero, secretària general i president respectivament de les plataformes nacional i andalusa del Voluntariat.

Per més informació, visiteu el Canal Voluntaris de www.cruzroja.es

INTERNET: Primer máster de gestión del
      ciclo de proyectos

www.sercuidador.es