Butlletí digital - Nº32 29 de setembre de 2008   digital.cruzroja@cruzroja.es

La Creu Roja treballa a Haití per pal•liar els efectes de quatre tempestes en un mes

La Creu Roja ha enviat dues plantes potabilitzadores i la Unitat Bàsica d'Atencions en Salut a l'illa de la Española, com a part del desplegament posat en marxa per combatre la temporada d'huracans. A la zona s’hi troben una vintena de delegats espanyols treballant amb les Societats Nacionals d'Haití i de la República Dominicana.

Aquesta temporada d'huracans ha mobilitzat els esforços de la Creu Roja Espanyola a tota la zona del Carib i, en especial, a Haití, país que ha patit el major nombre de danys després del pas, en un mes, de tres tempestes tropicals i un huracà.

Des del començament dels desastres, la Creu Roja ha concentrat a tots els seus delegats a la zona i ha reforçat la seva presència amb el continu enviament de personal expert en emergències, aigua i sanejament, que han avaluat els danys i han actuat amb celeritat i precisió per minimitzar els efectes de les inundacions que, 15 dies després del pas de l’huracà "Ike" seguien negant gran part del país.

Conjuntament amb l'enviament de delegats i d’una ajuda per valor de 115.000 euros, no només a Haití, sinó a Cuba i República Dominicana, la Creu Roja va enviar el passat 11 de setembre la seva Unitat d'Atencions Bàsiques en Salut, capaç de subministrar atenció mèdica a 30.000 persones. Una setmana abans, i amb finançament de l'Agència Espanyola de Cooperació Internacional i Desenvolupament (AECID), va fer arribar a l'illa de l'Espanyola dues noves plantes potabilitzadores que es van unir a les ja existents a la zona.

A Haití, la Creu Roja ha centrat l'esforç a la ciutat de Gonaives, al nord del país, on està produint aigua potable gràcies a la creació d'una línia d'aigües i la potabilització dels dipòsits ja existents. Es dóna la circumstància que en ciutats com Marigot o Cap de Fer, al sud del país, la Creu Roja ha estat la primera organització a prestar ajuda als damnificats, que han quedat aïllats més de dues setmanes.

Des de Catalunya, la Creu Roja ha enviat un carregament de 31 tones d’ajut humanitari amb materials de primera necessitat per tal de poder atendre les necessitats immediates d’aixopluc de 2.000 persones. El carregament, valorat en 180.000 euros, ha comptat amb el finançament de l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament (ACCD), l’Ajuntament de Terrassa i fons de la Creu Roja.

Text: Juanjo Ibáñez i Xavi Costa

Enllaços

INTERNET: Primer máster de gestión del
     cicle de projectes