Butlletí digital - Nº32 29 de setembre de 2008   digital.cruzroja@cruzroja.es

La Creu Roja promou la independència de les persones grans a través de la tecnologia

La Creu Roja, en col•laboració amb la Fundación Vodafone España i Qualcomm, ha posat en marxa un projecte pilot denominat "3G Connectant Generacions". L'objectiu és utilitzar els avantatges que ofereix la tecnologia 3G, per facilitar a les persones grans la comunicació amb els seus amics, familiars i cuidadors a través d'un element familiar per a ells: la televisió.

El projecte funciona amb un sistema de videoconferència integrat per televisor, webcam i telèfon amb connexió a Internet, i permet als participants comunicar-se per vídeo i de manera personalitzada amb el Centre de Contacte de la Creu Roja, on se'ls dóna la informació necessària per portar una vida saludable. A més, des d'allà es realitzen vídeotrucades de seguiment per evitar l'aïllament i la soledat de les persones grans, i per comprovar que es troben bé.

A Espanya hi ha 7 milions de persones majors de 65 anys, de les quals més d'1,3 milions viuen soles. Moltes "necessiten assistència en les activitats del dia a dia i les noves tecnologies ofereixen formes innovadores per aconseguir que mantinguin un contacte fàcil i fluid amb els qui els assisteixen i confien”, explica Juan Manuel Suárez del Toro Rivero, president de la Creu Roja Espanyola.

Als familiars se'ls proporcionarà telèfons 3G per poder comunicar-se mitjançant vídeotrucades amb els seus familiars més grans. Aquests poden utilitzar, a més, tota aquesta plataforma de comunicació per comunicar-se entre sí, de manera que ampliïn el seu cercle social. També poden accedir a vídeos d'exercicis físics o jocs interactius per mantenir-se en forma. Finalment, l'equip s'instal•larà en alguns centres de dia, perquè els més grans puguin connectar-se amb els seus amics si algun dia no poden desplaçar-se al centre.

En la prova pilot participaran 100 persones grans, la majoria de les quals viuen soles i lluny dels seus familiars. De moment hi participaran famílies o centres de dia de més de 10 províncies de 9 comunitats autònomes, entre elles Madrid, Barcelona, Toledo, Lleó, Valladolid, Salamanca, La Palma o Osca.

Aquest projecte sorgeix de l'experiència adquirida per la Creu Roja i la Fundación Vodafone España en el projecte PLATAS, finançat pel Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç dins del Pla Avança 2006-2007.
Text: Belén Ruiz-Ocaña

Enllaços

INTERNET: Primer máster de gestión del
     cicle de projectes