Butlletí digital - Nº32 29 de setembre de 2008   digital.cruzroja@cruzroja.es

Marie Regueiro Hernández, voluntària de Cartagena

“Pensar que col•labores perquè la vida d'altres funcioni una mica millor és totalment gratificant”
Marie Regueiro Hernández, madrilenya de 45 anys, és voluntària des de fa quatre anys a Cartagena. Treballa en un bufet d'advocats, però va estudiar Pediatria i Psicologia Infantil, per la qual cosa se sent còmoda treballant amb la infància i el jovent.

Com vas entrar a la Creu Roja? Iñaki, el meu fill, es va apuntar a un curs per fer Socorrisme i ja que s'apuntava ell, doncs vaig començar jo.

Quines activitats ha desenvolupat com a voluntària? Acolliments Familiar. Quan em vaig apuntar com a voluntària em van oferir una pila de possibilitats; no tenia ni idea que la Creu Roja s'ocupava de visitar presos, o del suport emocional de les prostitutes, per exemple. Però la veritat és que em sento molt més capaç de tractar amb els nois.

I en el seu temps lliure, quines són les seves aficions? M'encanta disposar de temps per no fer res, és a dir, per passejar amb el meu gos per la platja, llegir, fer ioga, aprendre alguna cosa diferent... No m'agrada tenir la sensació d'estar estancada, ni a la feina, ni en la vida.

Què li reporta el voluntariat? Com deia, la sensació de no sentir-te com un moble instal•lat en la vida. Ets part activa de la societat, i pensar que col•labores perquè la vida d'altres funcioni una mica millor és totalment gratificant. El meu treball remunerat és súper absorbent i molt complicat, i molts dies, mentre els meus companys necessiten anar-se'n a prendre una cervesa per a esbargir-se i oblidar-se del treball, a mi em relaxa molt més estar amb els nens o trucar-los i parlar una estona amb ells.

Com compagina la seva vida quotidiana amb el voluntariat? Amb moltes ganes, i principalment volent. Tots podem treure una estona per a allò que realment volem.

Què li agradaria fer que no ha fet com a voluntària? Doncs francament, no m'ho he plantejat. Però crec que m'agradaria molt alguna cosa de Protecció Civil o anar-me'n a algun lloc amb problemàtica pura i dura, com Vietnam, la Índia, etc.

Utopia o realitat? Crec que, per edat, utopia.

Si fos presidenta, per on començaria? Per conèixer el meu poble: els seus problemes, les seves necessitats, les seves idees, les seves barreres, els seus desitjos... Els presidents només s'acosten al poble en període electoral, i en aquell moment tot és molt irreal. Aquesta no és la forma de conèixer ningú: ni ells a nosaltres, ni nosaltres a ells.

Acabi la frase: "La Creu Roja és l'organització..." en la que la preocupació pels altres arriba més lluny.

Esculli un dels Principis Humanitaris. Et refereixes a Neutralitat, Humanitat, Voluntariat.... Si és algun d'aquests set, em quedo amb Humanitat i Voluntariat.

Enllaços

INTERNET: Primer máster de gestión del
     cicle de projectes
  www.sercuidador.es