Inici | Creu Roja | Mail
Butlletí digital - Nº 58 24 marzo 2011

141 milions d’habitants urbans no tenen accés a l’aigua potable

Actualment, 1 de cada 2 persones del planeta viuen en una ciutat. Les ciutats del món estan creixent a un ritme excepcional i els problemes d'urbanització són una de les causes que expliquen que 141 milions d'habitants urbans no tinguin accés a l'aigua potable i que 1 de cada 4 residents (794 milions en total) visquin sense instal•lacions de sanejament.

El dimarts 22 març, es commemora el Dia Mundial de l'Aigua. En motiu d'aquesta celebració, la Creu Roja realitza accions arreu del territori per sensibilitzar la població de les realitats i problemàtiques actuals de l'aigua, amb la finalitat de promoure la participació activa per respondre al desafiament de la gestió de l'aigua urbana.

L'activitat central, anomenada "Construeix la teva ciutat salubre", pretén mostrar a la població les problemàtiques actuals que existeixen en algunes zones urbanes del planeta, per la manca d'un sistema de sanejament adequat i accés a l'aigua potable. Es tracta d'aconseguir que els participants d'aquestes activitats coneguin les dificultats amb què moltes persones del planeta s'han d'enfrontar en el seu dia a dia. A més, els participants reben pautes de comportament davant del consum de l'aigua, la responsablitat individual en l'estalvi i la conservació dels recursos hídrics, entre d’altres.

En l'àmbit de les emergències, la Creu Roja compta amb dispositius especials per prestar suport a la població afectada per desastres naturals en qualsevol lloc del món, com és la Unitat de Resposta davant d’Emergències d'Aigua i Sanejament, amb capacitat de subministrar 150.000 litres d'aigua al dia per a una població de més de 15.000 persones.

Actualment, la Creu Roja Espanyola distribueix diàriament a Haití prop de 780.000 litres d'aigua als 22 camps de desplaçats de Port-au-Prince amb una mitjana de 13,04 litres d'aigua per persona i dia.

Enlaces de Interés
INTERNET: Cursos a distancia
www.cruzroja.es/sembramosvida
www.sobremalaria.es