Inici | Creu Roja | Mail
Butlletí digital - Nº 60 31 maig 2011

La Reina Sofia va lliurar les Medalles d'Or de la Creu Roja a Logroño

S. M. la Reina Sofia i el President de Creu Roja Espanyola amb els condecorats del Dia Mundial de Creu Roja 2011. ©Fernando Díaz/CRE

Aquest any, Logroño ha estat la ciutat triada per acollir l'acte central de les celebracions del Dia Mundial de la Creu Roja i de la Mitja Lluna Roja. El 10 de maig, la Reina Sofia va ser l'encarregada de presidir la cita, al costat de Juan Manuel Suárez del Toro Rivero, president de Creu Roja Espanyola.

Un any més, "Cada cop més a prop de les persones" ha estat el lema triat per la Institució per a aquesta celebració. Un lema, el missatge del qual, reforça la idea de la proximitat de la Creu Roja cap a les persones més vulnerables i la proximitat a les seves necessitats. La Creu Roja ajuda aquestes persones des de la proximitat, gràcies a la tasca dels més de 100 milions de voluntaris amb els quals la Institució compta en 186 països arreu del món.

Durant la jornada festiva, que va commemorar el naixement el 1828 del fundador de l'organització, Henry Dunant, es va fer lliurament de les medalles d'Or de la Creu Roja a 16 personalitats, institucions i empreses, que van ser reconegudes amb el màxim guardó de l'organització pel seu compromís i labor social durant l'últim any.

El 2011, el Palau de Congressos Riojaforum de la capital de La Rioja va acollir la cerimònia on van ser premiats: la Creu Roja Japonesa, la Mitja Lluna Roja Egípcia, la Mitja Lluna Roja Tuniciana, Luis Foyo (director de la Creu Roja Cubana), la Fundació Pasqual Maragall, el Fons Español de Garantia Agraria (FEGA), la Plataforma del Voluntariat a Espanya, UNICEF-Secció Espanya (pel seu 50è aniversari), Concha Herrera Bonilla (voluntària de CRE Còrdova), Antonio Forges “Forges”, el programa Ajuda Sanitària a malalts Diabètics Sahrauís de la Creu Roja a Astúries, la Fundació La Caixa, el periodista Vicente Romero, Carlos Balea Arribas (voluntari de CRE i responsable de Relacions Institucionals per a Amèrica i el Carib), Manuela Muro Ramos (Presidenta d'ASPACE - La Rioja) i l'associació Cuina Econòmica de Logronyo de les Filles de la Caritat.

Aquest any, la celebració del Dia Mundial de la Creu Roja i de la Mitja Lluna Roja ha coincidit a més amb l'Any Europeu del Voluntariat i el desè aniversari de l'Any Internacional del Voluntariat, la qual cosa ha brindat una oportunitat única de promoure i reconèixer la funció que els voluntaris han exercit en la consolidació del Moviment Internacional de la Creu Roja i de la Mitja Lluna Roja, com la xarxa humanitària més gran del món.

Enlaces de Interés
INTERNET: Cursos a distancia
www.cruzroja.es/sembramosvida
www.sobremalaria.es