Inici | Creu Roja | Mail
Butlletí digital - Nº 60 31 maig 2011

La Creu Roja inicia el repartiment d'aliments del Pla 2011 en favor de les persones més necessitades

Voluntaris emmagatzemant i distribuint aliments.

El Ministeri de Medi ambient i Mitjà Rural i Marí (MARM), a través del Fons Español de Garantia Agrària (FEGA), està distribuint aliments corresponents al Pla 2011 d'ajuda alimentària en benefici de les persones més necessitades.

El repartiment el realitzen la Creu Rojaa i la Federació Espanyola de Bancs d'Aliments (FESBAL) i en total distribuiran 134 milions de quilos d'aliments a unes 8.000 entitats benèfiques que al seu torn ho repartiran a més d'1.750.000 beneficiaris.

Entre els aliments que es van a distribuir figuren productes làctics com a formatges, llet, natilles, sucs de fruites, derivats de cereals com a diferents tipus de pasta alimentosa, galetes i cereals d’esmorzar, brou de carn, crema de verdures deshidratada, tomàquet fregit en conserva, a més d'arròs i aliments destinats a la població infantil com farinetes de cereals i llet de continuació. En total, una mica més de 134 milions de quilos d'aliments es posaran gratuïtament a la disposició de les persones més necessitades.

En el cas de Catalunya, específicament, la Creu Roja distribueix en tres fases diferents el 2011 un total de 9.412.545 kg. d’aliments, els quals aniran destinats a 143.436 persones beneficiàries.

Aquesta ajuda va dirigida a individus o grups familiars especialment vulnerables, com són grups familiars amb menors i/o persones majors al seu càrrec, famílies monoparentals, persones amb discapacitat física, psíquica o sensorial, persones incapacitades per al treball o afectades per toxicomanies o Sida, menors en situació de desemparament, dones maltractades, minories ètniques, immigrants, refugiats, asilats, exreclusos, transeünts, i persones majors perceptores de les pensions més baixes. S'estima entorn de més d'un milió set-centes cinquanta mil persones el nombre de beneficiaris finals.

Aquest Pla d'ajuda alimentària és una iniciativa de la Unió Europea, finançada amb fons comunitaris dins de la Política Agrària Comuna, que ve desenvolupant-se des de fa 25 anys. Cada any, la Comissió Europea aprova l'assignació dels recursos financers concedits als Estats membres que així ho han sol•licitat, per al subministrament d'aliments, preferentment de les existències d'intervenció pública, entre les persones més necessitades de la comunitat.

Està previst que Cruz Vermella Espanyola realitzi el seu repartiment d'aliments en tres fases. La primera, durant els mesos d'abril/maig i les següents durant els mesos de setembre/octubre i novembre/desembre.

Enlaces de Interés
INTERNET: Cursos a distancia
www.cruzroja.es/sembramosvida
www.sobremalaria.es