Inici | Creu Roja | Mail
Butlletí digital - Nº 62 12 juliol 2011

La Creu Roja manté el seu compromís amb la població vulnerable de Llorca, més enllà de l'emergència

Voluntaris de Creu Roja repartint aliments

"Ens trobem en ple procés de reconstrucció de Llorca, ja no només a nivell d'habitatges, comerços o serveis sinó, i el que és més important, de les vides dels seus ciutadans". Així resumeix la situació de la població de Llorca el president de la Creu Roja d'aquest municipi, Juan Carlos García Ruiz, quan es compleixen dos mesos del terratrèmol que va afectar aquesta població.

I en aquesta 'reconstrucció de les vides' hi participa activament la Creu Roja, especialment el voluntariat de la Creu Roja de Llorca i de Múrcia.

Si en els primers dies i setmanes després de la catàstrofe, la Creu Roja va dur a terme un operatiu d'Emergència centrat en aspectes com l'atenció sanitària, el suport psicosocial, l'alberg o la distribució de béns bàsics com aigua, aliments, mantes o kits higiènics (desplegant més de 25 Equips de Resposta Immediata en Emergències -ERIE- i amb la participació de més de 850 voluntaris), el repte ara és treballar en la reconstrucció de les vides dels afectats i en la 'normalització' de la seva situació.

Per això, una de les intervencions fonamentals serà la dotació d'habitatges prefabricats per almenys 14 famílies, en un espai habilitat per l'Ajuntament de Llorca al barri de San Fernando. Es tracta d'habitatges modulars per 2, 4 o 6 persones, dotades amb el mobiliari necessari, cuina equipada, sanitaris i equip d'aire condicionat.

Pensant en un col·lectiu especialment vulnerable, la infància (amb la qual ja es va treballar durant l'emergència a través de la intervenció psicosocial), Creu Roja Joventut ha posat en marxa una escola d'estiu per a uns 320 nens i nenes dels col·legis Pérez d'Hita i Alfonso X, al barri de les Vinyes, el més afectat pel sisme.

L'objectiu d'aquest programa és oferir als menors i joves alternatives que els facilitin un ús més positiu del seu temps lliure i d'oci, en un marc de participació orientat a incentivar les seves capacitats i valors necessaris per a una educació integral de la persona.

A través de múltiples activitats com ara sortides lúdiques i educatives a la costa d'Águilas, tallers de primers auxilis i d'informàtica, esports o diferents manualitats, se sensibilitza a més als menors sobre la importància del mitjà natural i urbà, ajudant-los a descobrir les possibilitats que ofereixen.

Enlaces de Interés
www.cruzroja.tv
www.donarsangre.org
www.cruzroja.es/prevencion