Inici | Creu Roja | Mail
Butlletí digital - Nº 62 12 juliol 2011

Habitatges modulars per allotjar 14 famílies de Llorca afectades pel terratrèmol

Vista aèria dels campaments a Lorca

L'agressió de la naturalesa dura poc més d'un instant; la seva ombra, per contra, és allargada i difícil de dissipar. D'això ens en va deixar constància el terratrèmol que va afectar la localitat de Llorca, Múrcia, l'11 de maig passat.

Després del terratrèmol, els danys ocasionats en infraestructures, equipaments, edificis monumentals i habitatges particulars van ser de gran magnitud. Però no només va haver-hi danys materials, la població trigarà molt temps a recobrar per complet la normalitat, sobretot, trigaran a perdre la por a patir un nou terratrèmol de gran envergadura.

La Creu Roja a la Regió de Múrcia es va abocar immediatament amb els recursos materials i humans que disposava, recolzada per la resta de l'estat. Salvar vides, traslladar malalts, instal·lar hospitals de campanya i llits, repartir aliments i líquids, etc. Tot això per cobrir una primera fase d'emergència que es va superar en col·laboració amb l'Administració Local i Regional i els recursos militars de l'Estat.

Després de l'etapa inicial d'emergència ens trobem en el moment de reconstrucció i recuperació de la normalitat. Més de 400 persones segueixen vivint en un campament provisional, 14 famílies més acampen en un centre escolar enfront dels seus habitatges inhabitables.

Per pal·liar aquesta situació, i donar un habitatge provisional a aquestes famílies, la Creu Roja, en col·laboració amb l'Ajuntament, ha iniciat la instal·lació dels primers 14 habitatges prefabricats per a afectats pel terratrèmol. Són habitatges modulars per a dos, quatre o sis persones, equipats amb tot el mobiliari necessari: cuina equipada, sanitaris,… i, degut a les característiques climàtiques de la zona, amb equip d'aire condicionat.

Plànol dels habitatges prefabricats que es van a construir a Llorca.

L'Ajuntament és l'encarregat de proporcionar l'espai sobre el qual es construeixen els habitatges, així com les connexions i subministraments d'aigua, emmagatzematge i electricitat.

Per la seva banda, la Creu Roja instal·larà els habitatges prefabricats -similars al seu estàndard internacional- i, d'acord amb la seva proposta a l'Ajuntament, en diferents punts del casc urbà, evitant situacions que puguin constituir focus de dificultat en la convivència.

Davant els importants danys de diversa índole patits a Llorca, la Creu Roja ha orientat la seva aportació a tots els àmbits de la seva activitat, que inclou també el de la construcció i reparació d'habitatges, dedicant tots els seus recursos disponibles i els rebuts gràcies a la solidaritat de la societat, que s'ha abocat en l'ajuda a la població de Llorca.

Enlaces de Interés
www.cruzroja.tv
www.donarsangre.org
www.cruzroja.es/prevencion