Inici | Creu Roja | Mail
Butlletí digital - Nº 62 12 juliol 2011

Llorca, exemple de la Creu Roja "de proximitat"

Voluntariat de la Creu Roja distribuint aliments en els primers moments de l'emergència

Des que va succeir el terratrèmol de Llorca, la Creu Roja ha estat al costat dels afectats, identificant les seves necessitats i fent tot el possible per millorar les seves condicions de vida en el menor temps possible, per tal de recuperar una situació de normalitat.

Aquesta proximitat a les persones, i a les seves realitats, és un dels distintius significatius que té la institució i és el que li ha permès treballar des del primer moment per cobrir les necessitats de les persones afectades pel sisme.

La Creu Roja, més enllà de l'emergència, continua treballant amb les persones més vulnerables de Llorca, reforçant la seva resistència i capacitat davant futures crisis.

Concretament, a través d'una intervenció planejada amb un alt component de proximitat amb aquells grups de població més vulnerables, com ara la gent gran o la infància, que han patit més severament els efectes del sisme. D'aquesta manera, els voluntaris i voluntàries de la Creu Roja a Llorca actuen identificant les necessitats existents i, al mateix temps, facilitant les actuacions o els suports necessaris que contribueixin a millorar les condicions de vida de les persones més vulnerables.

L'extensa xarxa de la Creu Roja, amb presència en més de mil punts de la geografia espanyola, és una de les principals fortaleses de la institució. És la garantia que ens apropa a les persones, i que facilita l'atenció a aquelles persones que ho necessiten i que es troben en situació de vulnerabilitat social.

Aquest caràcter de proximitat de la xarxa està en línia amb el caràcter humanitari de la institució, que consisteix a oferir un servei que s'adeqüi a les necessitats de les persones, i que els procuri l'acompanyament necessari per evitar el risc d'exclusió social, al mateix temps que fomenta la seva autonomia personal i col·lectiva.

Es tracta de donar suport en una intervenció comunitària que previngui situacions excloents i possibiliti la col·laboració entre les persones. Entre els seus valors afegits destaca el fet d'aconseguir la col·laboració necessària a través de la responsabilitat pública i la participació dels ciutadans a través del voluntariat.

Aquest esquema de xarxa de proximitat, basat en el voluntariat i en les noves tecnologies, constitueix a Llorca un model d'intervenció l'objectiu final de la qual és prevenir el risc d'exclusió social de les persones afectades pel sisme.

Enlaces de Interés
www.cruzroja.tv
www.donarsangre.org
www.cruzroja.es/prevencion